25 Kasım 2007 Pazar

Cinderella Man

2005 yapımı bu boksör filminin başına biraz önyargı ile oturdum. Kafamda boksör filmi olarak Rocky var ve izlemeye değer ne olabilir bu tarz bir filmde diye düşünüyordum. Hadi Rocky’leri çocukken izledik, onunla dayak yedik, onunla yumruk attık ama “artık geçti bizden be!” derken Cinderella Man’i izleyip iyi bir yumruk yedim, IMDB puanının yüksek olmasından anlamalıydım zaten:)

Filmde James Braddock adlı bir boksörün yaşamından bir kesit veriliyor. Neden güzel bu film?
- Gerçek bir insanın yaşamından alınma. Elbette senaryo ve oyunculuklar ile gerçekten bir miktar uzaklaşılmıştır ama en azından olayların sonuçları ve zamanlama gerçekte olduğu gibi.
- Olaylar Amerika’da geçiyor ama filmde Rocky’nin bazı bölümlerindeki gibi Amerikancılık, vatanseverlik abartılmıyor, diğer milletten biri ile dövüşülmüyor.
- Film bokste yenme ve yenmeme filmi degil. Paralelde işlenen olgular etkileyici. ABD’nin 1930-33 yıllarında Great Depression dedikleri kıtlık ve işsizliğin tavana vurduğu bir dönem olmuş anladığım kadarıyla. O yıllardaki fakirlik ve çaresizlik iyi anlatılmış.

Oyunculuklar hakkında ne diyebilirim bilmiyorum. Russell Crowe, Renée Zellweger, Paul Giamatti, hepsi yerli yerine oturmuş, kendilerine uygun kişilikleri temsil ediyorlar, hiç rahatsızlık duymadım.

Sözün özü, filmin son sahnesinde yine olaya kaptırıp Braddock'un rakibine yumruk atar şekilde buldum kendimi. İzlemeye değer!

1 yorum:

yavasyavas dedi ki...

ne zaman ogreneceksin imdb puanini adam yerine koymayi. ben de cok etkilenmistim bu filmden. o fakirlik, çaresizlik, işçilerin durumu hepsi çok güzel ifade bulmuş. görsellik fotoğraf karesi güzelliğinde. "süt için dövüşüyorum".

ayriyeten rocky 1 muhteşem bir filmdir. hakkı yenmemelidir.