13 Nisan 2008 Pazar

Yine 301

Dünya Türkiye'deki 301 yasasıyla ilgili bakın nasıl haberler okuyor: BBC news

Türklüğü aşağılamayı engelleyen bu yasa nedeniyle Türkiye aşağılanıyor gibi geliyor bana. Sadece 2006 yılında 1700 kişinin 301'den davalık olması şaşırtıcı bir rakam gerçekten.
Benzeri yasaların başka ülkelerde de olduğunu dile getirip duruyoruz ama dünyada aykırı görüşler dile getiren bazı yazarları alkışlarken Türkiye'de Hrant Dink'in Orhan Pamuk'un yargılanmalarına seyirci kalıyoruz. Bu insanlar ne söylese haklıdır değil elbette ama fikir özgürlüğü zaten bu demek değil mi? Hele bir de Türkiye'de bu insanları öldürmeye hazır çeteler olduğunu varsayarsak..

Bilmiyorum ben bir görüşün susturularak değil de karşıt görüş ile bastırılması gerektiğini düşünüyorum. Eğer biri ayrı bir Kürt devletini savunuyorsa onu hapse atarak değil kitlelere bu fikrin çok saçma ve zararlı olacağını anlatarak mücadele etmelisiniz, eğer biri Ermenilere soykırım yapıldığı tezini güçlendirecek bir kitap basıyorsa bu kitapları haksız çıkaracak başka kitaplara imkan tanıyarak mücadele edebilirsiniz. Belki de gerçek hayatta işler bu kadar basit yürümüyor bilemiyorum.

Bi laf da CHP'ye sokaraktan huzurlarınızdan ayrılayım. 301 düzenlemesine karşı çıkmalarının nedeninin AKP'nin bunu AB istiyor diye yapması olduğunu açıkça söylediler. Bu düzenlemenin doğrulunu yanlışlığını, ülkeye getireceği faydayı zararı hiç tartışmayıp sırf AB istediği için karşı çıkmak nasıl bir mantıktır? Bir işin içeriği tartışmayıp, başkası istiyor diye reddetmek bağımsızlık mıdır?

2 yorum:

yavasyavas dedi ki...

benim anlamadığım şu:
bu ülkede zaten herhangi bir milleti, dini, grubu toplum içinde aşağılamak, kin ve nefret aşılamak yasak. eee, bu durumda türk milletine hakarete niye ayrı bir yasa gereksin ki?

yalın dedi ki...

Herhangi bir etnik kimligin dinin asagilanmamasi kanunu temelini insan haklarindan alan bir yasa saniyorum. 301 ise temelini devleti (dolayisiyla milleti) korumaktan aliyor sanki. Yani ben ruslari asagilayip Rusyaya sovdugumde biri benden davaci olabilir ama Turkiye'yi asagilayip Turklere sovdugumde devletin savcisinin gorevi bana dava acmak. Rusyada ruslara soversen de onlari 301i devreye girer herhalde :)
Yasa eger sadece Turkiyeyi, devleti ve devlet kurumlarini asagilamamak olsaydi bence daha anlamli olurdu, devleti korurdu o zaman. Turklugu asagilamak kavrami cok suistimal ediliyor, ters bisey soyleyenlere dava aciliyor, sanki o insanlar bagira cagira Turklere Turkiyeye kufretmis gibi muamele yapiliyor.